środa, 30 sierpnia 2017

Pozytywne szkolenie psów - podstawy dla żółtodziobów i nie tylko + ROZDAWAJKA


Wiecie czym jest szkolenie pozytywne ?
Opiera się ono na prostych zasadach, głównie chodzi o to aby nagradzać pożądane zachowania u psa a te negatywne - ignorować. System stosowanych nagród jest dowolny: mogą być to zarówno smakołyki, zabawki lub krótka zabawa.


Potraficie wymienić trzy, główne prawa uczenia się ?
Po pierwsze - zachowanie nagradzane będzie powtarzane:
Nasz pies rozgryzł pluszaka ale wygląda prześmiesznie cały przyozdobiony watą.
Jeżeli będziemy na to reagowali (z aprobatą lub dezaprobatą) jego zachowanie może być powtarzane.
Z punktu widzenia psa ignorowanie, niepoświęcenie mu uwagi jest karą.

Po drugie - zachowanie nie wzmacniane będzie zanikać:
Wracamy do domu, pies cieszy się na nasz widok, podskakuje.
W (powtarzającej się) sytuacji kiedy będziemy psa ignorować, po pewnym czasie będzie on, po naszym powrocie, spokojnie czekał na naszą uwagę.

Po trzecie (i ostatnie) - wyuczone zachowanie psa utrwala się gdy nie jest wzmacniane w jednostajny sposób: gdy zdarza się tak, że czasem nagradzamy a czasem karcimy to samo zachowanie, pies nie wie jak ma się ustosunkować i prawdopodobnie nadal będzie się zachowywał w niepożądany dla nas sposób. I niczego nowego nie osiągniemy.
Znalezione obrazy dla zapytania pozytywne szkolenie psów



O takich i innych rzeczach mogłam poczytać w książce, którą ostatnio otrzymałam - "Pozytywne szkolenie psów dla żółtodziobów czyli wszystko co powinieneś wiedzieć o..." autorstwa Pameli Dennison. Było to moje pierwsze zetknięcie się z tą publikacją, ogólnie, w pracy z psem nie korzystam raczej z żadnych pomocy, wszystko robię "z głowy".
Co zawiera w sobie ten poradnik ?


W książce można natrafić na rozdziały właśnie o pozytywnym szkoleniu, mitach związanych z trenowaniem psów czy skutkach ubocznych kar.
Jest tam również trochę o tym jak uczą się psy, o znaczeniu wysyłanych przez nich sygnałów, o socjalizacji i o kontaktach z obcymi. Znaleźć można również przepisy na podstawowe komendy, tajniki pracy z klikerem, wskazówki na temat przyzwyczajania psa do klatki czy nawet rozpisane plany na ćwiczenia.
I wiele innych rzeczy. Aż dziwne ile informacji można zmieścić na 290 stronach.

Jakie są moje odczucia po przeczytaniu ?
Pierwszym i najważniejszym aspektem jest chyba to, że książka jest napisana w taki sposób, że fajnie i płynnie się ją czyta.
Macie czasem tak, że zasiadacie do jakiejś lektury i po 10 minutach nadal jesteście na jednej stronie ?
W tym przypadku czegoś takiego nie ma, wszystko jest dość przejrzyście napisane.

Co do samej treści to dużo rozdziałów jest faktycznie dla żółtodziobów - zawierają one dość podstawowe informacje na temat psiego szkolenia czyli wszystko się zgadza :)
Nie mniej jednak, dowiedziałam się paru rzeczy i spojrzałam na niektóre aspekty z troszkę innej strony choć mimo wszystko nadal nie rozumiem np. fenomenu klikerów.
Znaczy nie. Wróć. Rozumiem na czym polega metoda klikerowania tylko po prostu nie umiałam jej wykorzystać w pracy z Syriuszem - kiedyś, na początku próbowałam ją wprowadzić ale zdecydowanie lepiej rozumiemy się bez tego.


Cena detaliczna tej książki wynosi 45 zł ale w Internecie można ją znaleźć za mniej niż trzydzieści złotych - jeżeli ktoś lubi używać poradników w swojej pracy lub chce dopiero zgłębić temat psiego szkolenia to polecam.
Czy bardziej zaawansowani dowiedzą się czegoś nowego to nie mogę zagwarantować :)

Wiecie co ?
Mam jeden egzemplarz "Pozytywnego szkolenia" dla Was ?
W małym zestawiku :)


Co należy zrobić aby sięgnąć po owy zestawik ?

Wystarczy zostawić pod tym postem komentarz. Komentarz treści dowolnej.
O tym do kogo powędruje zestawik zadecyduje losowanie (wykonane przez Syriusza!).
Wynik zostanie ogłoszony 20.09.

Możecie też wpaść na mojego, niedawno założonego, Instagrama - będzie pojawiał się tam Syriusz:
@bethanybooo

25 komentarzy:

  1. Mam inną książkę o psach "Dla żółtodziobów" i naprawdę bardzo mi się podobała ;)
    Pozdrawiamy Julia i Jumper

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie myślałam nad zakupem tej książki :)
    Pozdrawiamy, Zosia i Marley :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Książkę posiadamy i polecamy każdemu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawa książka, dodam do mojej chciejlisty. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Książka bardzo ciekawa,po waszym wpisie trafiła na (wrześniową) listę psich zakupów :D.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawy wpis :) bardzo lubię czytać właśnie takie książki jak ta :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Haha, no to jak lubisz takie rzeczy to zapraszam do mnie :p Kolekcja książek tego typu stoi na półkach, a ja chętnie się podziele:D
    Pozdrawiamy!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ta książka wygląda fajnie dla osoby, która jest początkująca, a do jej domu ma trafić lub już trafił pies :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zostawiam komentarz :D
    Orzech z chęcią przyjmie smakołyki. Ja z chęcią przeczytam książkę :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Książka jest świetna, kiedyś miałam pożyczoną i nie zdążyłam nawet dokończyć, dlatego chętnie bym przeczytała jeszcze raz ;) A Exi może by skorzystał!

    OdpowiedzUsuń
  11. biore udzial:) chetnie przeczytam i cos tam napewno wyprobuje na moich dwoch potworkach

    OdpowiedzUsuń
  12. Książka wydaje się być ciekawa =D Przyda się kolejna w naszej skromnej kolekcji <3

    OdpowiedzUsuń
  13. Z każdej książki można wyciągnąć coś dla siebie :) Mam już sporą kolekcję "psich" książek ale tej mi jeszcze brakuje :P

    OdpowiedzUsuń
  14. Książka zapowiada się super, a co do klikera to my z Brunem też bardzo długo nie stosowaliśmy tej metody, ale aktualnie coś tak czasem się zdarza porobić z tym dziwactwem ��

    OdpowiedzUsuń
  15. Zaciekawiłaś mnie. :) Bierzemy udział.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  17. Również jestem zainteresowana i z całą pewnością wezmę udział. Zwierzakom trzeba umilać czas :)

    OdpowiedzUsuń