środa, 20 maja 2015

Przywolanie czyli Syriusz do nogi !

Z pewnym opóźnieniem ale jestem a wraz ze mną post pokazujący krok po kroku jak nauczyłam Syriusza przywołania do nogi*
Nie przedłużając - łapcie cykl zdjęć z opisami.
Mam nadzieję, że się przyda !

*metoda pokazana w poście jest metodą, która przyszła mi do głowy, nie gwarantuję, że będzie działała na inne psy.


1. Wołamy psa do siebie, zakładając, że umie już przychodzić na zawołanie.
Ważne jest aby trzymać przysmak w prawej ręce.


2. Kiedy pies będzie już blisko nas podążać za smakołykiem przekładamy go z prawej do lewej ręki i prowadzimy psa za naszymi nogami.


3. Kiedy pies obiegnie już nasze nogi z tyłu, zatrzymujemy go na wysokości stóp, rękę z przysmakiem podnosimy do góry i ręką dotykamy zadu psa aby zasygnalizować mu, że ma usiąść.
Ja robiłam tak, że w międzyczasie powtarzałam sygnał "noga" aby pies skojarzył wszystkie te czynności z komendą.


4. Gdy pies już siedzi odczekujemy chwileczkę...



5. ... i nagradzamy pysznym smakołykiem !

I z teorii to chyba tyle. Jest to z założenia prosta komenda.
Reszta czyli szybkie załapanie "nogi" zależy od Was i Waszych psów.
Syriuszowi takim sposobem to zajęło jeden dzień choć mieliśmy problemy z tym, że pies siadał kilometr od nogi. Niektórzy mówili aby nagradzać psa dopiero jak usiądzie poprawnie, ale skąd on będzie wiedział co jest dobre a co złe ?
Nie chciałam też ciągle pokazywać ręką (tak, wiem, że na zdjęciu pokazuję ale to przypadek) gdzie Syriusz ma podążać bo ciężko byłoby go tego oduczyć więc wymyśliłam na to prosty sposób.
Teoretycznie można trzymać cokolwiek ale jakiś kijek czy właśnie miotła będą chyba najbardziej optymalne bo są "najmniejsze".





I tyle. 
Krótko, ale myślę, że treściwie.
Załączam Wam również filmik - stary więc z niecodziennymi motywatorami głosowymi, które teraz już wyeliminowałam :P
Tak to wyglądało u nas miesiąc temu.


video



Mam nadzieję, że taki poradniczek komuś się przyda :)

Pozdrawiam
n&s


Ogłoszenia:

Pamiętajcie o konkursie !
Jeżeli nie wzięliście jeszcze udziału to


Poszukuję osoby, która pomoże mi z szablonem !!









8 komentarzy:

  1. Moje potrafią komendę noga (Ares jeszcze nie do końca). Jak zwykle wzięła się z nikąd..:P Z szablonem mogę pomóc.:)

    OdpowiedzUsuń
  2. A kiedy Q&A ?

    OdpowiedzUsuń
  3. świetny post! :D Bierzemy się do pracy! :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Super poradnik. :3
    Próbowałam tak jak ty, ale moja jest strasznie łapczywa na żarcie i "rzuca" mi się na dłoń i nie reaguje na komendy :/
    Wiesz może, jak nauczyć psa opanowania? Jakiegoś wyciszenia i spokoju, gdy widzi smaka/jedzenie? :o

    OdpowiedzUsuń
  5. Dla początkujących poradnik - super :) Zaobserwowaliśmy Was - mam nadzieję, że do nas zajrzycie. Już szykujemy zdjęcie na konkurs!
    Pozdrawiamy!
    G&M

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dasz link do bloga i/lub facebooka?

      Usuń