sobota, 21 marca 2015

York od kuchni: czyli co na talerzu piszczy

Jedzenie. 

Tak szeroki a za razem wąski u nas temat.
Pies, który zjadłby wszystko zaczynając od psich smaczków,  a kończąc na 
wiśniach czy gruszkach, ma problem z jedzeniem wszelakich karm.
(oprócz Doctor Dog'a, którego jednak z powodu wielkości używamy jako smaczków)

Hmm, tak trzeba powiedzieć, że to niewątpliwie wybredny pies - pytanie tylko czy to nasza wina, czy po prostu ten egzemplarz miał tak od początku zaprogramowane :P

Drobinki karmy mieszamy zazwyczaj z jakimś mięsem, i dodatkami, większość granulek zostaje, choć od zmiany na Acanę coraz częściej zdarza się, że Syriusz zjada całą lub samą karmę.

Po pierwsze zaczęłam też "zostawiać" psa na drugim końcu kuchni, stawiać jego talerzyk i odwoływać go dopiero po chwili co myślę, też wpłynęło trochę na zwiększenie wydajności jedzenia i ćwiczyło nam samokontrolę.
Czasem Syriusz bardzo chciałby zjeść również obiad z nami i żebra - kolejne zaskoczenie, wychodzę z nim z kuchni, i "zostawiam" go na przykład na jego poduszce, a co mnie bardzo dziwi i raduje jednocześnie pies cierpliwie czeka na odwołanie.

Wniosek ?
Praca, praca i praca.

Krótka podróż po karmach.
Na początku było Royal Canin, "bo taką karmą kazali karmić" ale zazwyczaj zjadane było same mięso, baaaaaardzo ciężko szła ogólna konsumpcja.
Potem poczytałam, obeznałam się trochę i niezwłocznie wywaliłam tą "super karmę" do kosza.
Następnie była Eukanuba, również ze specjalizacją na rasę ale to nie był TO.

Od niedawna mamy Acanę, i to był strzał w dziesiątkę: dobry skład, fajne płaskie granulki i co najważniejsze smakuje ! 



             Jak wygląda obiad Syriusza ?


Kawałek gotowanego mięsa, zazwyczaj pierś kurczaka, lub zmielone gotowane mięso jest drobno krojone i mieszane z karmą.




Teraz mamy karmę Acana Adult Small Breed i jestem z niej bardzo zadowolona, Syriusz chyba też, bo jeszcze mu się nie "znudziła" i chętnie ją pożera.
Na początku obawiałam się, że będą to pieniądze wydane w błoto, ale to dobrze zainwestowane 54zł za 2kg, kupowałam woreczek na zooplusie :)






Wymieszane mięsko z karmą - mmmm pycha ! :D
Czasem można coś fajnego dorzucić - Syriusz wprost uwielbia gotowaną marchewkę!





video


Taaa, bardzo piękna "kitka" poproś panią fryzjerkę aby nie ucinała kucyka...
Trzeba oczywiście sprawdzić czy aby na pewno nic nie zostało na talerzyku i pod nim!

video





Tak cieszący a tak rzadki widok - cała karma również sprzątnięta !



 A Wy czym karmicie Wasze psy ? 
Co stawiacie sobie na pierwszym miejscu w wyborze karmy ?
Macie żarłoki czy raczej wybredne niejadki ?


                                                                                                                                                                                                                                             Pozdrawiamy
                                                                  n&s













13 komentarzy:

  1. My jadamy Brit Premium Lamb&Rice. To jedyna karma, jaką Diana zjada całą, do końca. Ogólnie nie jest wybrednym psem, ale z warzywami mamy ciężko. Nam marzy się BARF, ale gdzie trzymac tyle jedzenia dla 20-kilogramowego psa? :/

    kundlowo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Obecnie Acana, bo u nas w zoologicznym wyjątkowo dobra cena, 3 kg za 59.99. Karma często musi postać zanim pies ją zje, ale kiedy przekona się, że jednak nic innego nie dostanie to zjada z wielką chęcią. Dla Kai pyszne jest jakieś zepsute jedzenie ze śmietnika sąsiada, a przygotowane odpowiednio dla niej jedzenie jest "takie sobie".

    Kajowyswiat.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Eh, ten Syriusz to ma dobrze. :D
    Mój psiak akurat jest strasznie wybredny i bez różnych dobroci np. kurczak się nie obejdzie, tyle, że 1/3 karmy zostaje...

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajne jedzonko :) Moje psy są strasznymi łakomczuchami i jedzą przeważnie sam makaron z jakimiś dodatkami typu: parę kawałków mięsa, jakieś małe kostki i czasem resztki z obiadu ;)

    Dwaczarnepsy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Moja Sonia na codzień je karmę Brit Premium Adult S Small + Nutra Nuggets 😉
    Czasami dostaje gotowane mięsko z marchewka i kaszą/ryżem 😉
    Czasami zdarza sie, ze dostanie cos z naszego obiadu 😉
    W wyborze karmy stawiam na ilośc mięsa, warzyw 😉

    OdpowiedzUsuń
  6. A co sadzisz o karmie Brit? Bo na temat tej karmy sa podzielne zdania ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może też się wypowiem, ponieważ używam tej karmy. Od niedawna zaczęłam jej używać, jest to dobra karma, są lepsze, ale karma Brit zapewni podstawowe składniki. (: Co do podzielonych zdań - każdy pies reaguje inaczej, więc jedemu psu nie przypasuje a drugiemu tak. (;

      Usuń
    2. Ja niestety nie miałam do czynienia z tą karmą - nie znam się to się nie wypowiem :)

      Usuń
    3. Mój pies na początku ja jadł wszystko ok ;) Ale nie dawno się zaczęło, dostawała biegunki i ogółem miała złe samopoczucie. Teraz przerzucamy się na zupełnie inne karmy A także na warzywa i dietę (lekką). Myślimy nad Brita Sport Ale nie jesteśmy już pewni co do karmy.

      Usuń
  7. Srusiek lubi wymyślać sobie różne alergie na 'niewiadomoco' i w zakresie karm nie mamy raczej dużego pola do popisu. Jeżeli sucz jest już na suchym to wcina Hillsa wet., ale najbardziej lubię karmić ją BARFem. Zero alergii, drapania i ran otwartych. Będąc na barfie wcina z takim samym entuzjazmem jajko, marchewkę, twaróg, gruszkę, jabłko i kurczaka. Od czasu do czasu udaje mi się załatwić dla niej coś ekstra: jagnięcinę, bażanta, coś sarny czy zająca- omnomnomn.
    Na początku miałam problem z barfującym psem i rodzicami- w tygodniu opiekują się suczą i robili problemy z karmieniem surowizną. Na początku cudowali z suchym, później z gotowanym. Przy okazji pies ich sobie nieźle wytresował. Musieli karmić go z ręki, toczyć granulki po podłodze i wymyślać inne głupoty :P
    Teraz wzięłam się na sposób i rozpisałam im grafik karmienia psa na cały miesiąc. Wyjmują tylko z zamrażarki odpowiedni woreczek, rozmrażają i dają psu. Wcina grzecznie, bez problemu, micha opróżniona do czysta. Tylko miło słychać jak chrupie :P

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajny post, ja karmię swojego yorka również Acaną. /Ol

    OdpowiedzUsuń
  9. Moja sucz jest bardzo wybredna, przeszłyśmy przez ok. 8 karm (!), ale każdą tak czy siak muszę dosmaczać psimi puszkami. Teraz właśnie jesteśmy na Acanie Grasslands, ale nie jest zbyt dobra, pies ma po niej rewolucje żołądkowe. Acana Pacifica była sto razy lepsza. Doctor Doga też jadła i była to pierwsza karma, która ją zainteresowała na tyle, że zjadła ze smakiem kilka granulek samych, bez dodatków. Za niedługo planuję wypróbować Purizona, podobno fajny i niedrogi :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Yorki są chyba tak zaprogramowane :)
    Mój je tylko Royal Canin
    +gotowany kurczak lub serca kurczęce
    Nic innego nie weźmie do pyszczka
    oczywiście poza różnymi smaczkami które uwielbia i mógłby jeść w każdej ilości

    OdpowiedzUsuń