sobota, 7 marca 2015

Spójrz na to przez.... obiektyw !


Ktoś kiedyś powiedział mi, że na lustrzance i jednym szkle wydatki się nie kończą. 
Przyznaję mu teraz całkowitą rację. 
W Wielki Czwartek minie rok od zakupu lustrzanki i 18-105VR.


Helios-44M 2/58 8-listkowa A/M


Zaczniemy od końca czyli nabytku, który mam od około miesiąca - Heliosa 44m-2.
Jest z nim związana nawet śmieszna sytuacja, bo chciałam owy obiektyw zakupić na allegro, za około 100zł ale rodzice kazali mi wpierw iść do dziadków bo dziadek "ma reklamówkę starych" obiektywów i na pewno posiada ten, który ja chcę.
Nie wierzyłam ale no dobra, poszłam. 
No i gdy wzięłam drugiego Zenita do ręki, zdjęłam pokrywkę z obiektywu i zaczęłam czytać nazwę obiektywu zamarłam - Helios ! :D
Do tego znalazłam takie obiektywy jak np. Jupiter, czy jakieś niemieckie 35mm, 85mm czy 135mm.
Zamierzam coś jeszcze pożyczyć od mojego kochanego dziadka ! <3

nie wiem, czemu blog zwinetował mi prawie wszystkie zdjęcia, kiedy na kompie są normalne !! o.O
Jest to stary obiektyw dlatego siłą rzeczy gwint nie pasował, zakupiłam na allegro przejściówkę na gwint M42 z soczewką ostrzącą na nieskończoność za około 50 zł.
Jakieś dane techniczne ?
Ogniskowa: 58mm
Kąt widzenia: 40°
Minimalny otwór przesłony: f/2.0
Minimalny dystans ostrości: 0.5m
Średnica mocowania filtrów: 52mm
Masa: 300 g
Konstrukcja optyczna Heliosa to kopia legendarnego Biotara Zeissa. Pierwsze egzemplarze były srebrne. Stanowiły wyposażenie pierwszych Zenitów, np. Zenita-E. 
Obiektyw pracuje w trybie manualnym każda czynność wykonywana jest ręcznie.
Posiada 2 pierścienie do ustawiania przesłony.
Przysłony zmienia się na pierścieniu i czasem myli mi się z ostrością, ogólnie ciężko bywa z tą ostrością, no ale per aspera ad astra !

Bardzo polubiłam ten obiektyw bo jak nie kosztuje majątku, jak mówiłam na allegro ceny wahają się pomiędzy 100zł, a robi dość fajne zdjęcia.
Zamierzam dokupić do niego filtr UV, zwykły, jako ochronę.






zdjęcie poczynione Heliosem
to również



video
                                             Dziwnego filmiku nie mogło zabraknąć :P 
                                              (chciałam głównie pokazać ostrzenie itp.)


W skali od 0 do 10 JA daję mu 6, Syriusz niestety powiedział, że on tam się tym nie interesuje i nie oceni.




Nikon 18-105mm f/3,5-5,6G ED A fS VR DX - fi 67mm

Supcio, nie idziemy chronologicznie więc teraz pierwszy obiektyw kupowany w zestawie wraz z Nikonem - Nikon 18-105VR. 
Miałam do wyboru jeszcze 18-55mm ale jak dla mnie ten kit jest o niebo lepszy od 55-tki, to moje zdanie. 
Oczywiście jakieś technologiczne dane:
Obiektyw zmiennoogniskowy (czyli posiada zoom). Wyposażony w wysokiej jakości system optyczny przeznaczony do lustrzanek cyfrowych formatu Nikon DX oraz 5,8-krotny zoom zapewniający elastyczność fotografowania w wielu różnych warunkach. Obiektyw jest także wyposażony w system redukcji drgań drugiej generacji firmy Nikon i wyjątkowy silnik SWM, co zapewnia doskonałe działanie w słabych warunkach oświetleniowych, stabilny obraz w przetworniku i wizjerze oraz szybki i cichy autofokus.
Średnica filtra 67mm. 
I żebyście sobie nie myśleli, 105mm to już teleobiektyw ! :D
Niestety jednak w tych słabych warunkach oświetleniowych, wbrew zapewnieniom producenta, cienko sobie radzi - na tym polu 50mm jest 100% lepsza.
Lubię używać tego szkła, jak dla mnie uniwersalne.
Czasem ten 5,8x zoom nie wystarcza, jeżeli będzie następny obiektyw to z większą ogniskową.
Jeżeli czasem uda się zrobić bokeh (a uda się !!) to powstają kółeczka, raczej mało ostre a w przypadku 50mm powstają raz ostre a raz nie.
Większość moich zdjęć jest robiona właśnie tym obiektywem więc nie będę wklejać przykładowych !

To szkło u mnie nie rozstaje się z tulipanową osłoną przeciw słoneczną i zwykłym filtrem UV - żeby nie np. nie porysowała się soczewka czy coś.
Cena waha się od 700zł-750zł.
Tulipan - 60zł (był w zestawie)
Filtr, z najtańszej firmy - 25zł










no dobra, łapcie coś przykładowego

chyba jedno z moich ulubionych ! <3



video

                                      Było by smutno bez dziwnego filmiku, prawda ? :(


                   Moja ocena, na postawie prawie                                                                    rocznego użytkowania? 
                                                   9/10 

 Nikon Nikkor AF 50mm f/1.8 D

Świadomie zdecydowałam się na manual i nie żałuję. 50mm to obiektyw stałoogniskowy, maksymalna przysłona to 1.8 a minimalna to 22. 
Pole widzenia 46 stopni, 7 listków przysłony.
Doskonale ostrzy, zakładając, że wyostrzymy tam gdzie chcemy :P
Mam go od świąt i szczerze się polubiliśmy !
Zdjęcia w pomieszczeniach to dla mnie bajka, jak wspominałam o wiele lepszy w tej kwestii od 105mm, na dworze również daje radę.
Co tu więcej mówić, według mnie warty zakupu, spełnił oczekiwania
Jest to starsza wersja obiektywu i zazwyczaj nie winetuje ale na prawie wszystkich zdjęcia tutaj te winety są... o.O
Dziwne.
Jak trafi się na fajne światło robi bardzo fajowy, taki symetryczny bokeh zarówno w filmach i na zdjęciach.
Cena 50mm 1.8 waha się w granicach 500-600zł - zależy w jakim sklepie.
Jak w przypadku Heliosa, tutaj również muszę dokupić filtr UV.


boli minie ta wineta [*]







#wow #najlepsze #bokehy #z #choniek






No i koniec. Trochę dziwna forma wyszła.
Widocznie tak miało być.

A Wy jakie macie szkiełka ?
Zaskoczyły Was któreś, zawiodły ?
Posiadacie jakieś "starsze łupy" ?
Pozdrawiamy !



                                                n&s




19 komentarzy:

  1. Kocham Natalkę <3 Bardzo mocno <3
    hahaha :* kc /Paula&Walter

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja do robienia zdjęć używam kamery, bo tylko ją mam. :D
    Muszę Ci powiedzieć (lub bardziej napisać), że Twój blog jest naprawdę ciekawy i z chętnie czytam każdy Twój post. ;)
    Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja to powiem tak: ten tekst mógłby być nawet o mononukleozie zakaźnej, a zrozumiałabym mniej więcej tyle samo. Moja ogarniętość względem tematów fotograficznych jest na poziomie -20. Albo niżej. Zawsze spoko. :P

    OdpowiedzUsuń
  4. My dysponujemy dość amatorskim sprzętem: Niokon D3200 ze standardowym obiektywem. Ładnie się spisuje, ale nie mam w sobie tyle samozaparcia by poczytać coś więcej o szkłach, fotografii i cały czas jestem bardzo początkująca :P
    Jeśli chodzi o coś starszego to gdzieś mamy dość dużą, ale cudowną kamerę. Oczywiście nie ma wejścia USB i nagrywa tradycyjnie, ale muszę ją wyciągnąć w najbliższym wolnym czasie ;)

    Pozdrawiam,
    poprostuzuzia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja mam 50 mm 1.8, Heliosa ♥ i 18-55. W planach 80-200 2.8 :) Już niedługo powinien się u mnie pojawić :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja posiadam Nikon D3100 i kitowy obiektyw. Zastanawiam się nad lepszym, ale się nie znam.. xdd

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja posiadam Nikon D3100 i kitowy obiektyw. Zastanawiam się nad lepszym, ale się nie znam.. xdd

    OdpowiedzUsuń
  8. Do do słów tego "fotografa" że 18-105 jest beznadziejny do ruchu również się nie zgodzę... może najlepszy nie jest AF jest często powolny i mało celny ale nie najgorzej się sprawuje, używałam go głównie do agility i jestem zadowolona z jego efektów :)

    Zapraszam na blog o Okruszku
    POZDRAWIAMY H&O

    OdpowiedzUsuń
  9. A ja zbieram sobie na 50mm xD jeszcze troche brakuje xDD
    Super zdjecia! ;*

    Obserwujemy i zapraszamy do nas! :)
    Http://przygodys.blogspot.com

    Pozdrawiamy
    Laura&Shira

    OdpowiedzUsuń
  10. Proszę o pomoc! Posiadam Nikona z obiektywem ciemnym 18-105 VR, moglibyście polecić jakiś dobry jasny obiektyw + cena ? Będę wdzięczna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No niestety jasność zazwyczaj idzie w parze z ceną :D
      Np. taki 50mm 1.8 za około 600zł a 1.4 za ponad 1000zł.
      Ale ja kupiłam 50mm 1.8 i jestem zadowolona z jego "jasności"

      Usuń
  11. Bardzo fajny post, od zawsze ciekawiło mnie jakie masz szkła. Pozdrawiam! /M

    OdpowiedzUsuń
  12. Wyłącz w ustawieniach google+ poprawianie zdjęć (autokorekta) ;).

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja niestety zbieram się do zakupu lustrzanki już jakiś rok ,ale cały czas jakoś to umyka . Fotografuję starym nikonem p80 i jestem zadowolona , ruch odpada bo strasznie pikseluje ,ale portery miodzio :)
    Przydatna notka , z pewnością przyda się nam w przyszłości :)
    Pozdrawiam
    http://beagle91.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. A jak nazywa się model Twojej lustrzanki?

    OdpowiedzUsuń